Jump to content

Αυτή η Ιστοσελίδα ξανά δημιουργήθηκε για όλους εμάς τους λάτρεις τον retro μηχανημάτων που αγαπήσαμε στην παιδική μας ηλικία και τα οποία αν και πέρασαν αρκετά χρονια δεν θέλουμε να ξεχάσουμε!!

Εδώ μπορείτε να βρείτε και να ξανά-αγοράσετε αυτό που ψάχνατε χρόνια!
Σας ευχόμαστε καλή διαμονή και καλές αγορές!


  • dony

    Menace (Commodore Amiga) - David Jones (design, code)/Tony Smith (GFX)/David Whittaker (music, SFX)

     

     

     

    Εσείς θυμάστε τι κάνατε στα 22 σας; Σπουδάζατε; Εργαζόσασταν σκληρά βάζοντας τις βάσεις για το μέλλον σας; Περνούσατε τον καιρό σας πίνοντας, ξενυχτώντας και γκομενίζοντας παραπέμποντας σε ένα αιώνιο "αύριο" τα όσα - ίσως - πιο σοβαρά και σημαντικά θα έπρεπε να σας απασχολούν; Ή, μήπως φορούσατε χακί περιβολή και υπηρετούσατε τη μαμά πατρίδα (μια ψυχή που είναι να βγει…) χρησιμοποιώντας λέξεις όπως "άκυρο", "Α-Σι-Μι" και προτάσεις που ξεκινούσαν από "δεν προβλέπεται" όπως ο γράφων; Το βέβαιο είναι ότι δεν καθόσασταν στο δωμάτιό σας προγραμματίζοντας σε assembly στην Amiga, έτσι δεν είναι; Και κάνω αυτή την υπόθεση με σχετική βεβαιότητα καθώς, let's face it, στην Ελλάδα είμαστε. Όταν οι Άγγλοι και οι Γερμανοί έβγαζαν bedroom coders η χώρα του πράσινου (τότε) ήλιου παρήγαγε… καμάκια, γιατί αυτό είμαστε βρε αδερφέ! Θες έργο, σκέψη και δημιουργία; Και αυτό το κάναμε - και μάλιστα καλύτερα απ' όλους, ίσως - δυόμισι χιλιετίες πριν. Ε, αμάν πια, νισάφι, πλέον θέλουμε να ξεκουραστούμε. Επιστρέφω λοιπόν στους bedroom coders, καθώς ένας από αυτούς ήταν και ο David Jones, ο - το μαντέψατε - 22χρονος Σκωτσέζος ο οποίος, αφού είχε λατρέψει side scrolling shoot 'em ups στα arcades όπως ήταν το R-Type και το Nemesis, αποφάσισε να φτιάξει και αυτός το δικό του! "Τι πιο σύνηθες;", θα πείτε. Και με το δίκιο σας. Άλλωστε τα είπαμε και πιο πριν, στην Ελλάδα είμαστε, το εξέχον χαρακτηριστικό μας είναι η δημιουργικότητα. Not.

    Ο David Jones λοιπόν, απ' ό,τι φαίνεται κατάλαβε αρκετά νωρίς ότι έχει κάτι καλό στα χέρια του, έχοντας ολοκληρώσει σε μεγάλο βαθμό το shoot 'em up του, που - λόγω του πλανήτη στον οποίο λάμβανε χώρα η δράση - ονομαζόταν "Draconia". Για να μην μπω σε λεπτομέρειες οι οποίες έχουν μεν το ενδιαφέρον τους αλλά εγώ βαριέμαι να τις γράψω, τελικά ο David Jones δημιούργησε την εταιρία DMA Design, και με την συνδρομή των Tony Smith και David Whittaker ολοκλήρωσε το παιχνίδι του το οποίο και τελικά κυκλοφόρησε ως "Menace" (καθώς υπήρχε ήδη στην αγορά άλλη παραγωγή με τον τίτλο Draconia) από την θρυλική Psygnosis. Τολμώ μάλιστα να πω ότι το Menace ήταν η πρώτη πραγματικά αξιόλογη κυκλοφορία του εμβληματικού software house από το Liverpool, καθώς μπορεί πολλοί να γνωρίζουν τα Brataccas, Terrorpods, Barbarian (όχι αυτό με τους αποκεφαλισμούς) και Baal, αλλά ελάχιστοι συγκινήθηκαν από δαύτα.

    1988 λοιπόν, και κυκλοφορεί το Menace για την "Μεγάλη Κυρία" της Commodore, την δεν-θα-γίνετε-ποτέ-σαν-εμένα Amiga. Από την πρώτη κιόλας επαφή, γίνεται φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με μια ξεχωριστή παραγωγή: το υπέροχο, high resolution loading screen του παιχνιδιού διαδέχονται οι αρχικές νότες του εμβληματικού soundtrack του David Whittaker, δίνοντάς μας μια ιδέα ότι κάτι καλό θα ακολουθήσει. Και πράγματι. Το Menace δεν είναι απλώς ένα side scrolling shoot 'em up, είναι ό,τι καλύτερο έχει κυκλοφορήσει στο είδος του μέχρι τότε και σίγουρα ένα από τα κορυφαία στην ιστορία της Amiga. Gameplay που ρέει σαν καλό κρασί, καλοσχεδιασμένα sprites και υπέροχα - για τα δεδομένα της εποχής - background graphics, με ένα αρκετά πρωτότυπο σύστημα power ups, εντυπωσιακά end of level bosses και 6 εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους επίπεδα. Για τη μουσική σας τα είπα, η Paula δίνει ρέστα και υπενθυμίζει ποια είναι η ειδοποιός διαφορά της Amiga από τους υπόλοιπους home computers της εποχής. Συνολικά το Menace ήταν ένα πραγματικό showcase για τις δυνατότητες της Amiga το οποίο, σε αντίθεση με την πλειονότητα των τίτλων της Psygnosis που προηγήθηκαν ή που θα ακολουθούσαν, συνοδευόταν και από εθιστικό gameplay και μία - ενίοτε εκνευριστική - τάση "κάτσε να παίξω άλλο ένα, μωρέ!". Κάποιοι εντυπωσιάστηκαν περισσότερο από τον διάδοχο του Menace, το (επίσης κλασικό) Blood Money, αλλά επιτρέψτε μου να επιμένω ότι τα δύο παιχνίδια ούτε καν συγκρίνονται το ένα με το άλλο, με την πλάστιγγα να γέρνει καθαρά προς τη μεριά του πρώτου. Παρεμπιπτόντως, το Blood Money ήταν ένα ακόμα αποτέλεσμα της δουλειάς του David Jones, τον οποίο μόνο τυχαίο δεν τον λες, καθώς ήταν υπεύθυνος και για κάποια άλλα, αρκετά γνωστά παιχνιδάκια στη συνέχεια, όπως τα Lemmings και Grand Theft Auto. Τι είπατε ότι κάνατε εσείς στα 22 σας;

    Να σημειώσω κλείνοντας ότι θεωρώ πως όταν γράφω ένα κομμάτι που αφορά κάποιο παλιό και γνωστό παιχνίδι, δεν χρειάζεται να εμβαθύνω ιδιαίτερα σε λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με υπόθεση/σενάριο, gameplay, πίστες κλπ: τους τίτλους αυτούς τους έχετε γνωρίσει εδώ και χρόνια, πιθανότατα μάλιστα να έχετε ξοδέψει και δεκάδες ώρες παίζοντάς τους, οπότε δεν υπάρχει λόγος να επαναλαμβάνονται πράγματα χιλιοειπωμένα. Αντί γι' αυτό προτιμάω ένα κείμενο με κάπως πιο διαφορετική προσέγγιση (θέλω να πιστεύω ότι το παρόν είναι τέτοιο) που να έχει να προσθέσει κάτι καινούριο σε ένα θέμα με το οποίο έχουν ασχοληθεί χιλιάδες άνθρωποι, ειδικοί και μη, όλα αυτά τα χρόνια. Αν από την άλλη υπάρχουν κάποιοι εκεί έξω οι οποίοι θα ήθελαν να διαβάσουν π.χ. ένα review του Agony με προσέγγιση του στυλ "πρώτη φορά το βλέπω" γνωρίζω ότι υπάρχει πολύς κόσμος που το προσφέρει και αυτό. Απλά προσωπικά το προσεγγίζω διαφορετικά…

    Menace01.jpg

    Menace02.jpg

    Menace03.jpg

    Menace04.jpg

    • Like 4
    • Love 2


    User Feedback

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια




Copyright © 2011-2023 Retroworld.gr | Powered by ZEROraid
×
×
  • Create New...